RA-SASA

Kako naj organizacija začne z vpeljevanjem ciljev trajnostnega razvoja v svoje poslovanje?

Razvojna agencija SAŠA, 18.11.2024

 

Kako naj organizacija začne z vpeljevanjem ciljev trajnostnega razvoja v svoje poslovanje?

Sledenje ciljem trajnostnega razvoja (SDG – Sustainable Development Goals) postaja vse bolj nujno, tudi za mala in srednje velika podjetja (MSP). Uvajanje trajnostne strategije v poslovanje se morda zdi izziv, vendar lahko z jasno zavezanostjo vodstva, določitvijo izvedljivih ciljev ter vključevanjem zaposlenih in deležnikov, trajno vpliva na podjetje in širšo skupnost. S strukturiranim pristopom lahko MSP učinkovito prispevajo h globalnim ciljem trajnostnega razvoja in hkrati pridobijo koristi kot so večja učinkovitost, inovacije, izboljšana konkurenčnost, večja zvestoba strank in dostop do novih trgov. Vključevanje ciljev trajnostnega razvoja v poslovanje organizacije uvajamo po korakih. Vsak korak naj bo zasnovan tako, da se uskladi z vizijo organizacije, upošteva posebnosti sektorja in prispeva k doseganju konkretnih ciljev trajnostnega razvoja. Pomembno je tudi redno ocenjevati napredek, prilagajati strategije in izboljševati trajnostne prakse.

Prvi korak je oblikovanje projektne skupine, ki bo odgovorna za izvajanje trajnostnih pobud. Ta skupina naj vključuje predstavnike iz različnih oddelkov podjetja, kot so operacije, marketing, finance, kadrovska služba in raziskave in razvoj. Imenuje se vodja skupine ali manager trajnostnega razvoja ( CSO- Chief Sustainability Officer), ki bo skrbel za izvajanje trajnostnih pobud in bil osrednja kontaktna točka za vse zadeve, povezane z trajnostjo. Za CSO pri nas ne obstaja posebna šola in formalni naziv tudi ni dovolj. Pomembne so osebnostne karakteristike, široke kompetence in izkušnje. Oseba je kot oko v organizaciji. Vpogled ima v vsa področja in si z njimi izmenjuje informacije. Hkrati deluje kot glavni čutilec, mislec, glasnik ter prinašalec sprememb.

Za uspešno vključevanje ciljev trajnostnega razvoja je ključnega pomena, da je vodstvo podjetja popolnoma zavezano trajnostnemu razvoju. Vodstvo mora ne le podpirati postopek, temveč tudi aktivno podpirati trajnostne pobude in izkazovati jasno zavezanost, da bodo SDG postali sestavni del strategije podjetja. Razviti in sprejeti je potrebno ključne dokumente, kot je politika trajnostnega razvoja, ki bodo opredelili pristop podjetja k doseganju trajnostnih ciljev in vodili bodoče pobude.

Čeprav SDG pokrivajo širok spekter globalnih izzivov, morda niso vsi neposredno povezani z vašim poslovanjem. Zato je pomembno se osredotočiti na SDG, ki so usklajeni z osnovnimi dejavnostmi, vrednotami in poslovnimi cilji podjetja.

V nadaljevanju je potrebno razviti strategijo komunikacije za obveščanje in trajnostnih pobudah podjetja.  Učinkovita komunikacija je ključna pri vključevanju SDG v poslovanje. To vključuje notranjo komunikacijo z zaposlenimi in zunanjo komunikacijo z deležniki, kot so stranke, dobavitelji, investitorji in regulatorji. Podjetje naj sodeluje s strankami in dobavitelji ter jih spodbuja, da sprejmejo podobne trajnostne prakse ali komunicira svojo zavezanost trajnostnemu razvoju v svojih izdelkih in storitvah skozi kanale, kot so spletna stran podjetja, družbena omrežja ali letna poročila o trajnostnem razvoju.

Izobraževanje zaposlenih in vodstva naj bosta stalna skrb. Pomembno je, da so zaposleni in vodstvo podjetja dobro obveščeni in opremljeni za prispevanje k trajnostnim ciljem podjetja. Usposabljanje in izobraževanje lahko pomagata utrditi trajnostno kulturo v podjetju ter izboljšata delovanje na vseh ravneh.

Redno poročanje in ocenjevanje napredka trajnostnih pobud je ključnega pomena za doseganje ciljev trajnostnega razvoja. Spremljanje napredka omogoča prepoznavanje področij za izboljšave, prilagajanje strategij in zagotavljanje odgovornosti.

Pridobivanje certifikatov in nagrad za trajnost je lahko močno orodje za notranjo motivacijo in zunanjo komunikacijo. Z dosego zunanjega priznanja za trajnostne pobude podjetje izboljša verodostojnost in položaj na trgu.

Vpeljava ciljev trajnostnega razvoja v poslovanje, organizaciji omogoča dolgoročno trajnostno rast, ki ne koristi le podjetju, temveč tudi družbi in okolju kot celoti.

Ana Marinčič, podjetniška svetovalka SPOT

Projekt SPOT  je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport ter SPIRIT Slovenija, javne agencije.

 

POZIV za oddajo projektov v okviru snovanja Območnega razvojnega programa SAŠA regije 2021-2027 preko spletnega obrazca.

Prosimo, izpolnite spletni obrazec na povezavi: PROJEKTNI OBRAZEC za pripravo ORP SAŠA 2021-2027

Rok za oddajo projektnega obrazca: 25. februar 2021. Predogled projektnega obrazca

.
spot logo   eu skladi logo   mgrt logo

Arhivi

KUL SAŠA povabilo na usposabljana:

PROGRAM USPOSABLJANJA:

»SAŠA KULINARIČNI MOJSTER TRADICIONALNIH JEDI«

Prijavnica na usposabljane

»SAŠA Kulinarični mojster«

PROGRAM USPOSABLJANJA:

»USPOSABLJANJE "SAŠA SOMMELIER"«

Prijavnica na usposabljanje

»SAŠA Sommelier«

Orodja dostopnosti